Dag 3 - Reisverslag uit Accra, Ghana van Maartje Ham - WaarBenJij.nu Dag 3 - Reisverslag uit Accra, Ghana van Maartje Ham - WaarBenJij.nu

Dag 3

Blijf op de hoogte en volg Maartje

02 Februari 2016 | Ghana, Accra

Vandaag zijn we weer op tijd opgestaan om weer van alles te zien. We gingen als eerst kennis maken bij de stage van Marije, zij doet de opleiding SPH en iets doen met mensen met een soort beperking. Klonk erg interessant.
Vervolgens zijn we doorgegaan naar de stage van Pien en Mij, the Hospital! Een half uurtje rijden met de taxi. Toen we er aankwamen zagen we een hele mooie tuin, en een mooi wit ziekenhuis. Bij binnenkomst zaten een hele hoop mensen te wachten, een soort EHBO. Vervolgens liepen we door en kregen we een kleine rondleiding van Achley. Daarna gingen we naar Viviën, de hoofdzuster van het ziekenhuis. Een leuke vrouw die ons een warm welkom gaf. Ze vertelde een klein beetje over het ziekenhuis, maar veel tijd had ze niet merkte we. Ondertussen van alles schrijven en dingen lezen. Ook weer typisch Ghana. Nadat we bij Viviën waren geweest, gingen we nog even langs Dokter Nar. Hij is een van de artsen van het ziekenhuis, ook een leuke man! Even ons eigen aan voorgesteld, maar ook hij had weinig tijd. Donderdag beginnen we met onze stage, dus dan zouden we meer horen/zien.
Toen we klaar waren in het ziekenhuis zijn we verder gereden naar de grote markt, een paar dorpjes verderop. Echt geweldig! Zo veel kraampjes en zoveel mensen, overal lopen mensen met schalen op hun hoofd, dingen te verkopen. Er rijden kruiwagens, karren en auto’s door de smalle paadjes en niemand let echt op. Echt indrukwekkend, wel heel leuk!
Natuurlijk hebben wij ook wat inkopen gedaan. Pien en ik hebben wat stof gekocht, om een hoeslaken van te laten maken, omdat we geen tweepersoons hoeslaken bij hadden. Verder hebben we veel fruit en groente gekocht om lekker mee te kunnen koken. Elke keer als we zeiden, dat het genoeg was, kregen we toch nog iets extra’s er gratis bij. Mensen vonden het leuk om een praatje te maken en iedereen zwaait en lacht naar ons. Een leuke ervaring, die we vast nog veel vaker gaan meemaken.
Ondertussen ik lekker thuis op het balkonnetje met fruit en water met limoenen. We gaan dadelijk weer naar het strand om even uit te waaien. En vanavond voor de eerste keer koken. Ben benieuwd wat er van terecht komt!

Tot snel weer!

X Maartje

• 02 Februari 2016 - 21:55

Jeanne:

Hoi Maartje. Klinkt heel gezellig en vertrouwd, al is het al 33jaar geleden dat ik in Afrika was.
    Succes met koken en welterudten voor straks. X Jeanne.

• 02 Februari 2016 - 22:09

Ankie:

Ahh ..super Maartje ( en een beetje Pien) om je verslagen te lezen. Je schrijft het heel gezellig op. Leuk om te lezen. Is er al een taakverdeling,: Maartje schrijft , Pien kookt ?? groetjes aan Pien en Marije vanuit Baarschot
    x Ankie

• 02 Februari 2016 - 22:27

Anneriet Van Ham:

idd erg leuk Maart!
    fijn dat we jullie zo een beetje kunnen volgen.
    net bijgebuurt via Skype, lang leve internet!
    succes met zn drieën, geniet ervan maar dat hoef ik jullie niet uit te leggen.

gr. mam X

• 03 Februari 2016 - 07:22

Margret, Frank, Pleun & Juul:

Hey Maartje,

Superleuk dat we jou zo een beetje kunnen volgen! Zo te lezen gaat het helemaal goed komen! Heel veel succes en plezier daar! Groetjes uit Middelbeers.

• 03 Februari 2016 - 09:27

Loes :

Maartje!
    Je wordt er gewoon vrolijk van om naar de markt te gaan, dat is hier wel even wat anders. Leuk om het allemaal te lezen joh! Ik ben benieuwd naar je ervaringen en indrukken in het ziekenhuis.. Nog lekker dagje rustig wennen en relax doen, heel veel succes morgen!!!

• 03 Februari 2016 - 14:51

Connie B.:

Hoi Maartje,

Heel veel succes met je stage!

Groetjes, tante Connie

• 03 Februari 2016 - 19:32

Hennie:

Wat kun je gezellig schrijven ! Leuk om te lezen!!
    Ik ben erg benieuwd hoe je ervaring in t ziekenhuis zullen zijn!! Kijk weer uit naar je verslag!houdoe !!
    Je reserve moeder

• 03 Februari 2016 - 20:05

Jan Van Ham:

Maartje,
    Erg leuk wat je allemaal mee hebt gemaakt.
    En nog bedankt voor de serie foto's die je alvast toestuurde.
    Door de foto's gaat het wel meer leven.
    Hopelijk kun je ze ook snel uploaden voor de overige geïnteresseerden.
    Succes donderdag op je 1e stagedag.
    Peetoom Jan