First days! - Reisverslag uit Accra, Ghana van Maartje Ham - WaarBenJij.nu First days! - Reisverslag uit Accra, Ghana van Maartje Ham - WaarBenJij.nu

First days!

Door: Maartje

Blijf op de hoogte en volg Maartje

01 Februari 2016 | Ghana, Accra

31/01/2016 - 01/02/2016

Hallo Allemaal!

Zo, mijn eerste berichtje vanuit Ghana! Ik ben ondertussen alweer een dagje hier in het warme Afrika en heb al heel veel gezien!
Gisterenavond stapte we na een lange reis het vliegtuig uit en kregen meteen een dikke hittegolf in ons gezicht, jeetje wat is het hier warm! Toen we het vliegveld afliepen stonden er echt honderden donkere mensen te wachten en daar tussenin stond Ashley, onze begeleidster, met de taxi chauffeur en de kofferjongens ons op te wachten, wat ons een veilig gevoel gaf. Snel ons eigen voorgesteld en vervolgens naar de taxi. Op naar het Guest House!
Nou we zaten in de taxi en wisten niet wat ons overkwam. Het verkeer is hier een grote chaos! Maar wel echt een heerlijk gevoel om in het busje te zitten met een lekker windje door je haren. Vervolgens kwamen we aan bij het Guest House, even onze spullen weg leggen en daarna nog even iets drinken met zijn alle. Omdat we om 16.00u voor het laatst gegeten hadden, hadden we toch nog honger om 23.00u.. Dus we zijn snel nog even naar een restaurantje aan de overkant van de weg gegaan om daar nog een pizza te eten, met (lekkere) stukjes kippenbot. Smaakte alsnog best goed. Rond 23.30 zijn we terug naar het Guest House gegaan om te gaan slapen na deze lange, vermoeiende dag. Ik merkte wel dat ik emotioneel werd en gewoon even lekker thuis wilde zijn waar alles bekend is en een stuk frisser.. Gelukkig lag ik gezellig bij Pien op de kamer waar ik m’n ei bij kwijt kon. We hadden nog even gekletst en vielen vervolgens als een blok in slaap.

Vandaag werden we rond 08.00u wakker. Tijd om op te staan en (lekker) te douchen. Nou ik deed de kraan aan en er kwam echt een ministraaltje uit. Ik zag wel dat ze dat gewend waren omdat er twee emmers in de badkamer stonden. Dus ik heb me nat gemaakt en vervolgens me eigen gewassen met de emmers. Echt Afrikaans haha, wel lekker verfrissend!
Eenmaal klaar gingen we lekker buiten ontbijten, meteen weer lekker zweten.. Een vrouw kwam naar ons toe, waar we thee bij bestelde. Nou.. na een kwartier kwamen de kopjes en een kwartier later kwam pas de thee en het geroosterde brood met boter, ons ontbijt. Viel niet tegen!
Toen we klaar waren hadden we onze spullen gepakt om weer verder te reizen. De taxi chauffeur stond alweer klaar en die bracht ons naar het grote winkelcentrum van Accra, de hoofdstad. Hier hadden we tijd om simkaarten te kopen, boodschappen te doen en te pinnen. Echt luxe allemaal!
Toen ik weer internet had kreeg ik allemaal berichtjes binnen, waardoor ik weer tranen in mijn ogen kreeg. Dat zal nog wel vaker komen deze week denk ik zo.
Ondertussen zijn we in de Trotro op weg naar Ada Foah, ons verblijf voor de komende 4 maanden. Ik ben heel erg benieuwd, weer helemaal anders dan de grote stad Accra. Maar dat gaat vast en zeker helemaal goed komen!

Tot snel weer!

Groetjes uit het hete Ghana!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Accra

Maartje

Actief sinds 07 Jan. 2016
Verslag gelezen: 342
Totaal aantal bezoekers 4570

Voorgaande reizen:

01 Februari 2016 - 01 Juni 2016

Ghana

Landen bezocht: